음악/큐베이스 & 가상악기

큐베이스 Editing Audio 타임 스트레치 툴 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)

moodyblues 2022. 12. 19. 23:50

타임 스트레치 및 피치 이동 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)

타임 스트레치 및 피치 이동 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)
타임 스트레치 및 피치 이동 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)

  1. 큐베이스에서는 Time Stretch Tool 알고리즘을 선택할 수 있습니다. 큐베이스에서 스트레치 툴을 이용하여 사운드의 길이를 조정할 때 어떤 알고리즘을 사용할지 선택할 수 있습니다. 'Realtime'을 선택하면 빠른 처리가 가능하고 높은 퀄리티를 원한다면 MPEX 알고리즘을 선택합니다.
  2. Default Warping 알고리즘: 기본적으로 사용할 알고리즘을 선택하는 기능입니다.

Cubase에서 타임 스트레칭 및 피치 이동 알고리즘은 오프라인 프로세스,  샘플 편집,  시간 프로세싱에서 사용됩니다.(In Cubase, time-stretching and pitch-shifting algorithms are used for offline processes, in the   Sample Editor, or for the   Flattening Realtime Processin  function.)

그 기능에 따라  엘라스틱(élastique)과  MPEX  또는  표준  알고리즘 프리셋 중에서 선택할 수 있습니다.(Depending on the feature, élastique, MPEX, or  Standard algorithm presets are available)

MPEX  알고리즘은 Apple 실리콘 기반 컴퓨터에서 지원되지 않습니다.(MPEX   algorithms are not supported on Apple silicon-based computers)

큐베이스 Editing Audio 타임 스트레치 툴 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)
큐베이스 Editing Audio 타임 스트레치 툴 알고리즘(Time Stretch and Pitch Shift Algorithms)

1) 엘라스틱 : élastique 

élastique  알고리즘 은 폴리포닉 및 모노포닉(( polyphonic and monophonic: 다성 및 단성) 자료에 적합합니다.(élastique The   élastique   algorithm is suited for polyphonic and monophonic material. )

다음 모드를 사용할 수 있습니다.(The following modes are available)

  • 1. 엘라스틱  프로(élastique Pro ) : 포만트 보존 없이 최상의 오디오 품질을 제공합니다(For best audio quality, without formant preservation)
  • 2. 엘라스틱 프로 포만트(élastique Pro Formant) : 포만트를 보존한 채 최상의 오디오 품질을 제공합니다.(For best audio quality, but including formant preservation)
  • 3. 엘라스틱 efficient(élastique efficient) : Pro 모드보다 오디오 품질이 낮습니다.(프로 모드보다 컴퓨팅 성능은 덜 필요합니다)(Requires less computing power, but has a lower audio quality than the  Pro modes)

위의 3 모드는 각각 다음 사항을 지원합니다(The modes support the following variants): ① 타임, ② 피치, ③ Tape

  • ① 타임(Time) : 정확도보다 타이밍 정확도를 우선합니다: Time Favors timing accuracy over pitch accuracy
  • ② 피치(Pitch) 타이밍보다 피치를 우선합니다:  Pitch Favors pitch accuracy over timing accuracy
  • ③ Tape : Tape Locks the pitch shift to the time stretch as if playing back a tape at varying speeds. This variant has no effect if you use it with event transpose or the transpose track.

2) MPEX

MPEX는 대안적인 고품질 알고리즘입니다.(MPEX is an alternative high-quality algorithm.)

다음 품질 설정 중에서 선택할 수 있습니다.( can choose between the following quality settings)

1. MPEX – Preview Quality : 미리 보기용입니다.(For preview purposes.)

2. MPEX – Mix Fast : 미리 보기를 위한 매우 빠른 모드입니다. 이 모드는 composite music signals(모노 또는 스테레오 자료)에서 가장 잘 작동합니다.(A very fast mode for preview. This mode works best with composite music signals (mono or stereo material).

3. MPEX – Solo Fast :  단일 악기(모노포닉)에 적합(For single instruments (monophonic material) and voice.)

4. MPEX – Solo Musical : 단일 악기(모노포닉)의 고품질(Higher quality for single instruments (monophonic material) and voice.)

5. MPEX – Poly Fast: 모노포닉 및 폴리포닉 자료용. 좋은 결과를 제공하는 가장 빠른 설정입니다. 드럼 루프, 믹스 또는 코드에 사용할 수 있습니다.( For monophonic and polyphonic material. This is the fastest setting that still delivers very good results. You can use this for drum loops, mixes, and chords. )

6. MPEX – Poly Musical :이것이 권장되는  MPEX  품질 설정입니다. 드럼 루프, 믹스 또는 코드에 사용할 수 있습니다.(For monophonic and polyphonic material. This is the recommended  MPEX quality setting. You can use this for drum loops, mixes, or chords.)

7. MPEX – Poly Complex:  For complex material or for higher stretch factors. This high-quality setting is quite CPU-intensive.(고품질 설정이며, CPU를 상당히 많이 사용합니다.)

3) Standard

The Standard algorithm
The  Standard   algorithm

The  Standard algorithm is optimized for CPU-efficient realtime processing.(표준  알고리즘은 CPU의 효율과 실시간 프로세싱에 최적화되어 있습니다)

다음 사전 설정을 사용할 수 있습니다(The following presets are available)

  • 1. Standard – Drums : 오디오 타이밍을 변경하지 않습니다. 튜닝된 특정 타악기와 함께 사용하면  audible artifacts가 발생할 수 있습니다.(For percussive sounds. This mode does not change the timing of your audio. If you use it with certain tuned percussion instruments, you may experience audible artifacts. In this case, try Mix mode as an alternative.)
  • 2. Standard – Plucked : For audio with transients and a relatively stable spectral sound character like plucked instruments.(트랜지언트가 있는 오디오 및 상대적으로 안정적인 스펙트럼 사운드)
  • 3. Standard – Pads : (더 느린 리듬과 안정적인 스펙트럼 사운드 특성을 가진 피치 오디오용으로 적합합니다. 사운드 아티팩트가 최소화되지만 리듬 정확도는 유지되지 않습니다) For pitched audio with slower rhythm and a stable spectral sound character. This minimizes sound artifacts, but the rhythmic accuracy is not preserved.
  • 4. Standard – Vocals : 보컬 트랜지언트가 있는 느린 신호와 보컬과 같은 두드러진 톤 특성에 적합합니다(For slower signals with transients and a prominent tonal character like vocals.)
  • 5. Standard – Mix : 덜 균질한 사운드 특성을 가진 피치 소재용. 이 모드는 리듬을 보존하고 아티팩트를 최소화합니다(For pitched material with a less homogenous sound character. This mode preserves the rhythm and minimizes the artifacts.)
  • 6. Standard – Custom : 시간 스트레칭 매개변수를 수동으로 설정할 수 있습니다(Allows you to set the time-stretching parameters manually.)
  • 7. Standard – Solo : 솔로 목관악기, 금관악기 또는 솔로 보컬, 모노포닉 신디사이저 또는 화음을 연주하지 않는 현악기 등에 적합합니다(For monophonic material like solo woodwind/brass instruments or solo vocals, monophonic synths or string instruments that do not play harmonies. This mode preserves the timbre of the audio)